Iskolánk több mint 30 éve foglalkozik autizmussal élő értelmileg sérült tanulók külön nevelésével, oktatásával. Intézményünkben három vegyes életkorú csoportban tanulhatnak a sajátos nevelési igényük alapján ezekben a külön osztályokban sikeresen nevelhető-oktatható tanulók. A csoportok összetétele heterogén.
A gyermekek ellátása autizmus specifikus, egyéni képességeiknek és haladási ütemüknek megfelelően történik. Minden tanuló fejlesztése komplex személyiségfejlesztés keretében valósul meg az egyénre szabott pedagógiai munka során. A kognitív készségek fejlesztése mellett, kiemelt fontossággal kezeljük a szocio-kommunikációs deficit kompenzálását, az önellátás és szabadidős készségek, motorikus funkciók fejlesztését. Mindehhez specifikus fejlesztő eszközök állnak a pedagógusok rendelkezésére.
A csoporttermekben gondosan megtervezett környezetet biztosítunk a tanulóink számára, gondot fordítva a tér és az idő megfelelő szervezésére, vizuális szemléltetésére.
Természetesnek vesszük, hogy az autista tanulóink az iskolai közös rendezvényein és az iskolán kívül szervezett programokon részt vegyenek a gyermekek állapotától függően.
Tanulóink szükség szerint logopédiai, szomatopedagógiai ellátásban is részesülhetnek. Heti rendszerességgel úszás oktatáson vehetnek részt.
A szülők számára törekszünk segítséget nyújtani olyan otthoni és családon kívüli nevelési helyzetek megoldására, mint az önálló tevékenykedésre való szoktatás, önkiszolgálással kapcsolatos készségek kialakítása, változások elfogadtatása, a társas viselkedés szabályainak tanítása, a kihívást jelentő viselkedés kezelése.
Minden nevelő, oktató tevékenységünk célja, hogy a szülőkkel együttműködve autista tanulóink készségeit, képességeit sérülés specifikusságuknak megfelelően a lehető legnagyobb mértékben kibontakoztassuk.